Permeate!Tear!Affiliate!Fear!



"Det finns sånt man bara hittar i böcker. Det finns sånt man inte hittar alls.
Men vi drömmer om att hitta dem i andra människor"


Är det så att jag är frälst med ögon som ser mer?
En människas vänlighet är gjuten av personen själv.
Alla har en egen form
Det känns så hoppfullt att tänka, att alla har en alldeles egen sorts
vänlighet som de visar andra.
Vi föds med instinkter, men
vänlighet,
empati,
omtänksamhet.
Det är sådan vi måste forma och hitta själva.
Jag känner människor med en vänlighet som är rund och mjuk
Jag känner människor med en vänlighet som är kantig och otydlig
Jag känner människor med en vänlighet som är som ett ljus.
Det lyser starkt och rogivande.
Just därför är det så lätt att missuppfatta. Att inte veta om man gör rätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0