Nyrenoverad



Det känns som om en mur har rests, men jag är inte ensam innanför.
Det är en fin mur, vackert utsmyckad och ger en mystisk och magisk känsla ifrån sig.
Synen och tanken blir uppdelad och otydlig genom de galler som muren består av.
Omgivningen som annars slukar mig totalt blir avskild, och känns plötsligt mindre hotfull.

Det är inte lätt att hålla kvar tankarna vid det viktiga när de bara svävar iväg och jag får fullt upp med att försöka få tag i dem, samtidigt som jag måste fokusera på det väsentliga.
Det finns ingen tid över.
Framtiden drar och stressar om man vill leva i nuet.

Att befinna sig i en fas med mycket förändring och stora beslut gör att de fina småsakerna försummas.
Jag kämpar för att hålla fast vid det som är jag,
och för att visa min kärlek, min omtanke och mitt intresse för mina närmaste.
Kämpar för att få dem att se och kämpar själv för att tolka och se.
Den där balansgången som är vänskap, vad är och vad är inte?
Så stort, så oändligt med möjligheter.

Jag är så rädd för de där åren av helvete, så rädd att de ska upprepas.
Det som "var så längesen" för en utomstående, känns som gårdagen för mig.
Känner fortfarande slagen, blickarna, förnedringen.
Stora hammare som krossar självförtroendet.
Krafter som inte går att rå sig på som ligger hotfullt och skuggar över minsta hopp om att bli omtyckt.


livet beskrivet med fyra punkter.

One dot, thats on or off, defines what is and what is not, one dot
Two dot, a pair of eyes, a voice, a touch, complete surprise, two dot

My ghost likes to travel so far in the unknown
My ghost likes to travel so deep into your space

Growing up, looking for a place to live

Three dot, a trinity, a way to map the universe,
Three dot
Four dot, is what will make a square, a bed to build on, its all there,
Four dot




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0